Maj, 2011

3 przełęcze, 28.05.2011

Sobota, 28 maja 2011 · dodano: 28.05.2011 | Komentarze 0

Trasa: Bielawa ul. Berlinga, Ostroszowice, Grodziszcze, Jemna, Budzów, Srebrna Góra, przełęcz Srebrna, Nowa Wieś Kłodzka, Wolibórz, przełęcz Woliborska, Jodłownik, Bielawa ul. Waryńskiego, ul. Żeromskiego, Pieszyce, Kamionki, przeęcz Jugowska, Kamionki, Pieszyce, Bielawa ul. Berlinga

Drugi mój atak na przełęcz Srebrną na szosówce i drugi raz mnie zmasakrowała. ;) Mimo stwierdzenia Pawła, że pierwszy wjazd "to było dawno i nie prawda", to nadal wyraźnie czułem, że brakuje mi kasety. Na szczęście udało się przynajmniej wdrapać bez zatrzymywania się. Dalsza droga przeleciała już lekko i przyjemnie. Co prawda odcięło mnie na Woliborskiej, ale przełęcz Jugowską śmignęliśmy już dobrym tempem.

Świdnica, 21.05.2011

Sobota, 21 maja 2011 · dodano: 21.05.2011 | Komentarze 0

Trasa: Bielawa ul. Berlinga, Pieszyce, Piskorzów, Stachowice, Lutomia Górna, Bojanice, Burkatów, Świdnica, Opoczka, Bojanice, Lutomia Górna, Stachowice, Piskorzów, Pieszyce, Bielawa ul. Żeromskiego, ul. Sikorskiego, ul. Berlinga.

Trasa miała być sporo dłuższa, jednak zaczęło mnie mocno boleć kolano, co zmusiło mnie do zawrócenia. Fatalna sprawa :/

Jordanów Śląski, 20.05.2011

Piątek, 20 maja 2011 · dodano: 20.05.2011 | Komentarze 0

Trasa: Bielawa ul. Berlinga, Pieszyce, Piskorzów, Stachowice, Lutomia Górna, Bojanice, Burkatów, Świdnica, Jagodnik, Pszenno, Wilków, Niegoszów, Panków, Śmiałowice, Klecin, Krasków, Domanice, Chwałów, Maniów Mały, Maniów, Maniów Wielki, Wojnarowice, Rogów Sobócki, Żerzuszyce, Stachów, Kunów, Nasławice, Jordanów Śląski, Dankowice, Jezierzyce Wielkie, Pożarzyce, Białobrzezie, Łagiewniki, Ratajno, Ligota Wielka, Kołaczów, Roztocznik, Dobrocin, Dzierżoniów, Bielawa ul. Berlinga.

Dużo miejscowości na trasie. ;) Bardzo przyjemna wycieczka, w większości trasa wiedzie poza uczęszczanymi drogami, jakość asfaltu średnia, miejscami bardzo dobry. Ładne widoki na Zalew Mietkowski, po drodze obejrzeliśmy też pałac w Kraskowie. Cały dzień goniliśmy deszcz, na szczęście nie dogoniliśmy, chociaż drogi były mokre.

Pałac w Kraskowie

TRAKT, 15.05.2011

Niedziela, 15 maja 2011 · dodano: 15.05.2011 | Komentarze 0

Trasa: Bielawa ul. Berlinga, ul. Żeromskiego, Dzierżoniów, Rynek, ul. Świdnicka, ul. Nowowiejska, ul. Brzegowa, Pieszyce Dolne, Pieszyce, Rościszów, Glinno, Michałkowa, Zagórze Śląskie, Jugowice, Walim, Toszowice, Glinno, Przełęcz Walimska, Walim, Rzeczka, Sokolec, Jugów, Przygórze, Wolibórz, Przełęcz Woliborska, Jodłownik, Ostroszowice, Myśliszów, Bielawa, Dzierżoniów, OSiR, Bielawa ul. Wolności, ul. Berlinga

Wycieczka w ramach imprezy TRAKT. 100 km, silna grupa ok. 20 ludzi z Polski i Czech. Fajne, szybkie tempo pomimo trudnej trasy o dużej wysokości przewyższeń. Najtrudniejsze były dla mnie podjazdy z Walimia do Glinna i potem z Glinna do Przełęczy Walimskiej. Pogoda rano nie była zachęcająca do jazdy, na szczęście zmusiliśmy się, deszcz przestał padać i już więcej go nie widzieliśmy. Mogłoby być tylko trochę cieplej. Drogi były mokre i śliskie, więc na zjazdach trzeba było uważać, a rower jest nieco przybrudzony. ;) Szkoda, że trochę się grupa rozjechała w Walimiu, gdzie uciekłem nieco z 3 innymi gośćmi i już do końca jechaliśmy w czwórkę. Ogółem bardzo pozytywne wrażenia.

Przez Jodłownik, 12.05.2011

Czwartek, 12 maja 2011 · dodano: 12.05.2011 | Komentarze 0

Trasa: Bielawa ul. Wolności, ul. Piastowska, ul. Waryńskiego, Jodłownik, Ostroszowice, Józefówek, Bielawa ul. Piastowska, ul. Żeromskiego, ul. Wolności i ponownie do góry.

Takie kółko pokonaliśmy dziś z Pawłem 4 razy. Utrzymywaliśmy dobrą prędkość, szczególnie bardzo szybkie było drugie koło. Pogoda ciężka do jazdy bo było gorąco i duszno. Po wczorajszym upadku trochę wydobrzałem, ale nadal boli mnie noga.

• Sprzęt Giant Anthem X2

Wielka Sowa, Bielawska Polana, 11.05.2011

Środa, 11 maja 2011 · dodano: 11.05.2011 | Komentarze 0

Trasa:Bielawa ul. Berlinga, ul. Nowobielawska, Leśny Dworek, Trzy Buki, Przełęcz Jugowska, czarnym szlakiem rowerowym (nieco poniżej przełęczy) na Kozie Siodło, Schronisko Sowa, Wielka Sowa, Kozie Siodło, Przełęcz Jugowska, niebieskim szlakiem do Bielawskiej Polany, objazd wokół Kalenicy, żółty szlak i wąwóz, Trzy Buki, Leśny Dworek, Bielawa ul. Berlinga

Ponownie pechowy dzień, rower górski mści się na mnie za szosówkę ;). Wjazd na Sowę jak zawsze - z Koziego trochę w dół, odbija się w prawo i do schroniska Sowa. Potem kawałek do góry, na fioletowy szlak i po kilkuset metrach mocno pod górę, aby dojechać do szlaku niebieskiego prowadzącego z Przełęczy Walimskiej na Sowę. Zjazd czerwonym szlakiem - normalka. Chciałem pojechać z Wielkiej Sowy jeszcze na Kalenicę, od Bielawskiej Polany, ale nie mogłem znaleźć szlaku! Pojechałem więc niebieskim wokół niej. Wywrotkę zaliczyłem w wąwozie. Zsunąłem się ze ścieżki przy prędkości ok. 34 km/h. Poważniej się potłukłem niż wczoraj - naciągnąłem ścięgno, otarłem żebra, boli mnie łydka i kolano. Poprawiłem tą samą nogę. Straty w sprzęcie na szczęście prawie żadne - lekko przecięte siodełko i zerwana gumka trzymająca podstawkę licznika na kierownicy, no i oczywiście pełno ziemi w klamkach ;).

Zjazd z Wielkiej Sowy - bez fula nie podchodź. ;)

• Sprzęt Giant Anthem X2

Kalenica, 10.05.2011

Wtorek, 10 maja 2011 · dodano: 10.05.2011 | Komentarze 0

Trasa: Bielawa ul. Berlinga, Leśny Dworek, Trzy Buki, Zimna Polana, Kalenica, powrót tą samą trasą.

Dość pechowy wyjazd. Jak tylko zacząłem trochę kręcić zaczął mnie boleć brzuch, musiałem więc zwolnić i niestety parę razy się zatrzymać. Wjazd na Zimną Polanę od Trzech Buków wąwozem (bodajże żółty szlak), ciężki podjazd bo dużych, sypkich kamieniach, korzeniach z dużym nachyleniem. To samo od Zimnej na Kalenicę. Zaliczyłem tam na podjazdach 2 kraksy: raz nie zdążyłem się wypiąć i poleciałem na bok, za drugim razem wypiąłem się tylko jednym butem, i oczywiście pociągnęło mnie w drugą stronę, a ja szarpnąłem za kierownicę i rower mnie nakrył. :P Jestem podrapany, potłuczony, ale na szczęście rower cały. Piękny sobie wyjazd na urodziny sprawiłem. :/ Zjazd wynagradza męczenie się na podjeździe, jednak wymaga sporych umiejętności technicznych, aby pokonać go w miarę szybko i bezpiecznie. Ćwiczą tam z resztą ludzie od DH.

2 przełęcze: Woliborska i Jugowska, 7.05.2011

Sobota, 7 maja 2011 · dodano: 07.05.2011 | Komentarze 0

Trasa: Bielawa ul. Berlinga, ul. Piastowska, Jodłownik, przełęcz Woliborska, Jodłownik, Bielawa ul. Waryńskiego, ul. Żeromskiego, Pieszyce ul. Kopernika, Kamionki, Przełęcz Jugowska, Pieszyce ul. Kopernika, ul. Świdnicka, Dzierżoniów ul. Brzegowa, ul. Strefowa, ul. Świdnicka, ul. Batalionów Chłopskich, Bielawa ul. Wojska Polskiego, ul. Berlinga

Dziś pięknie świeciło słońce, było ciepło jednym słowem idealnie do jazdy. Paweł postanowił wybrać się nieco "w góry" (a raczej "przez" góry, bo "w" góry to się jedzie na góralu!), aby przećwiczyć podjazdy. Bardzo byłem z siebie zadowolony, przełęcz Woliborską udało się całą podjechać na przełożeniu 39/21, a Jugowską 39/19, czuję progres w mojej jeździe :). Testowałem też nowe pedały i muszę się do nich jeszcze przyzwyczaić, bo nie czuć w nich wyraźnie momentu wpięcia i ciężko jest trafić blokiem w pedał (to samo mam z ubijakami, więc to chyba choroba marki). Niestety będę musiał sobie zrobić małą przerwę od jazdy, gdyż boli mnie lewe kolano, co staje się dokuczliwe.

Dane podaję w oparciu o mapy internetowe i pulsometr.

Przełęcz Tąpadła przez Świdnicę, 6.05.2011

Piątek, 6 maja 2011 · dodano: 06.05.2011 | Komentarze 0

Trasa: Trasa: Bielawa ul. Berlinga, Pieszyce, Piskorzów, Stachowice, Lutomia Górna, Bojanice, Burkatów, Świdnica, Jagodnik, Miłochów, Gogołów, Wirki, Wiry, Tąpadła, przełęcz Tąpadła, Sady, Mysłaków, Wiry, Jędrzejowice, Kiełczyn, Tuszyn, Włóki, Dzierżoniów, Bielawa ul. Berlinga

Wybraliśmy się z Pawłem na krótki wyjazd po asfalcie. Fajna trasa, dobre tempo. Temperatura ostatnio nie rozpieszcza, jak zwykle ciężko dobrać strój na takie warunki.;)
Dane wciąż z pulsometru i map internetowych.

Przełęcz Jugowska, 5.05.2011

Czwartek, 5 maja 2011 · dodano: 05.05.2011 | Komentarze 0

Trasa: Bielawa ul. Berlinga, Pieszyce, Kamionki, przełęcz Jugowska, powrót tą samą trasą.

Udało się dziś "gwizdnąć" na przełęcz Jugowską ;). Uczę się podjeżdżać na szosie. Jechałem w miarę dobrym tempem z przełożenia 39x21. Temperatura dość niska, przy drodze sporo śniegu (po opadach 3 maja), na drodze sporo połamanych gałęzi i wody.

Dane nadal podaję w oparciu o pulsometr i mapy google.