• Podjazdy 1962m
  • Sprzęt Cervelo R3

Pętla Javornik, 12.07.2020

Niedziela, 12 lipca 2020 · dodano: 12.07.2020 | Komentarze 0

Wyjątkowo sympatyczna pętla na pograniczu polsko-czeskim. Start w Javorniku, na rozgrzanie, w zasadzie od razu podjazd na przełęcz Lądecką - bardzo fajne, lekkie i równe nachylenie, dobrze żeby złapać rytm, nowy asfalt do szczytu. Zjazd to już raczej polska rzeczywistość, ale jest w miarę. Kół się raczej nie połamie. Dalej od Stronia i start na przełęcz Płoszczynę - równie przyjemna, co Lądecka. Tutaj już cały nowy asfalt, na szerokość może półtora auta, ale ruch zerowy. Po Czeskiej stronie zaś prawie autostrada. Z głównej drogi na Stare Mesto odbijamy w górę na Kuncice i Paprsek. Długi podjazd (ok. 8-9 km) o mocno zmiennym nachyleniu z końcówką 12%. Asfalt jak to w Czechach - nowy (może ok. kilometra na początku nierówności). Na zjeździe mokro i zimno, wymarzłem i jechałem powoli. Potem Stare Mesto, Vikantice (po drodze zaskakujący podjazd, koło 3 km, 4% średnio), Branna, Ramzova (tutaj także kilka mocno stromych pagórków - max. 500 metrów, ale nachylenia rzędu 10-12%), Lipova Lazne, Vapenna i do Javornika.